logo


Meniu

Țiriac o să turbeze! Nu mai e cale de întoarcere

Contractul pentru calea ferată spre aeroport a fost semnat între cunoscuta firmă austriacă Porr și Ministerul Transporturilor.

Pe 25 februraie 2019, CFR SA anunţa că societatea Porr Construct a câştigat licitaţia publică pentru execuţia lucrărilor la dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti (proiectare şi execuţie), oferta financiară depusă fiind de 50,494 milioane de lei, fără TVA.Contractul prevede lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreaga distanţă, inclusiv modernizarea Punctului de Oprire Aeroport.

Durata contractului (proiectare şi execuţie) este de 17 luni, iar sursa de finanţare pentru realizarea obiectivului 'Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti' va fi asigurată din fonduri de investiţii de la bugetul de stat.

"Menţionăm faptul că lucrările pentru dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti sunt incluse în proiectul 'Modernizarea liniei Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti', în cadrul căruia CFR SA a lansat în data de 12.02.2019 şi licitaţia publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie Faza I - Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti'', se menţiona într-un comunicat al CFR SA.

Omul de afaceri Ion Țiriac este un contestatar al proiectului, care âi va afecta atractivitatea dezvoltărilor imobiliare pe care le are în plan pentru zona prin care va trece calea ferată. ”Proiectulcăii ferate care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” este inutil, în condiţiile în care există în paralel un proiect de metrou pe acelaşi traseu, iar modul în care Ministerul Transporturilor intenţionează să construiască linia de tren va obliga Fundaţia Ion Ţiriac să renunţe la două proiecte majore în zonă, respectiv Patinoarul Ţiriac – Telekom Arena din oraşul Otopeni şi un viitor campus universitar privat, amenința miliardarul.

11 iun 11:19
Comentarii