logo


Meniu

SCANDAL Grevă japoneză la Societatea de Reparații Locomotive din Iași: angajații acuză că pierd 15% din salariu

Mai mulți angajați ai Societății Comerciale de Reparații Locomotive Iași au intrat, luni dimineața, în grevă japoneză. Aceștia sunt nemulțumiți de modul în care decurg negocierile pentru un nou Contract Colectiv de Muncă și de salariile pe care le primesc, potrivit Mediafax.

Conflictul de muncă din cadrul Societății Comerciale de Reparații Locomotive (SCRL) Iași a fost declanșat luni dimineață, când aproximativ 60 de angajați au purtat banderole albe în semn de protest.

„Principala cauză pentru care am declanşat greva astăzi este neacordarea a 15% la salariu, conform Contractului Colectiv de Muncă ce prevede că orice modificare salarială mai favorabilă la CFR Călători se aplică şi la noi. Este firesc să fie aşa, este firesc să reacţionăm în acest fel. Eu, ca lider sindical, susţin acelaşi avânt pentru drepturile noastre, pentru că majoritatea suntem la salariul minim pe economie", a declarat Iustin Borș, liderul de sindicat.

Oamenii spun că, deși au responsabilități foarte mari, nu sunt plătiți corespunzător.

„Noi facem lucrări cu risc mare, care se normează cu 1A, dar nu suntem trecuţi la siguranţa circulaţiei", spune unul dintre angajații SCLR Iași.

„Un măsurător bandaje, un lăcătuş, un electrician la partea electronică, electrică a locomotivei, sisteme de siguranţă pentru o locomotivă, controlul ultrasonic la osia locomotivei, osia locomotivei prezintă fisuri de oboseală, oboseşte şi se poate rupe oricând. Sunt funcţii care neapărat trebuie incluse la siguranţa circulaţiei pentru că de aici pleacă siguranţa circulaţiei. Partea de sistem de frânare a locomotivei ţine în mod direct de siguranţa circulaţiei", explică un alt angajat.

SCRL este o companie care se ocupă cu repararea locomotivelor de la CFR Călători, în baza unui contract între cele două instituții.

„Pentru ceea ce fac şi ce răspundere am, iau prea puţin. Sunt măsurător de bandaje. Măsor roţile la locomotivă. Am răspundere în cazul în care deraiază locomotiva. Eu iau 1.900 de lei salariu", a spus unul dintre angajați.

Potrivit liderului de sindicat, actualul Contract Colectiv de Muncă expiră în curând, iar negocierile pentru un nou contract au intrat în impas.

„Pentru că nu vor să semneze un contract, noi lucrăm cu 45 de lei pe oră. Nu vor să semneze un contract care să ne aducă avantajele care ar trebui să fie în mod normal. Acum ei sunt cu bugetul semnat, dar suma pe oră nu ne ajunge pentru modificările salariale. (...) Pentru că nu vom avea modificări salariale ca şi cele ale colegilor noştri, reacţia va fi a noastră, vom dispune, vom răspunde pentru ceea ce facem. Nu cred că se va accepta o discriminare aşa de mare. Mai sunt chestiuni discriminatorii, dar acceptăm prin faptul că sunt mecanici şi au grupa I de muncă prin lege, noi avem grupa III, ceea ce până în 2001 reparatorul de locomotive era la grupa I, pentru că lucrăm în condiţii groaznice", a mai spus liderul de sindicat.

Salariații sunt deciși să nu renunțe la protest până nu vor semna un nou Contract Coletiv de Muncă în condițiile pe care și le doresc.

23 iul 16:49
Comentarii