logo


Meniu

Marc Jacobs, dat în judecată pentru că ar fi plagiat logo-ul Nirvana, cere încheierea procesului

Creatorul de modă american Marc Jacobs, dat în judecată pentru că ar fi plagiat logo-ul Nirvana pentru o colecție de haine, a deschis la rândul său o acțiune în instanță, prin care cere încheierea procesului intentat de avocații care reprezintă trupa americană, relatează nme.com, potrivit Mediafax.

Controversele au început odată cu lansarea colecției "Redux Grunge", care cuprindea tricouri și șosete din seria "Heaven", al căror logo era similar mai celebrei semnături grafice a trupei rock americane - o față zâmbitoare, cu conturul ușor neregulat, cu două litere "x" în locul ochilor.

Deși desenul imprimat pe tricourile semnate de Marc Jacobs nu era identic cu logo-ul Nirvana, acesta păstra, totuși, zâmbetul puțin curbat, fapt care i-a determinat pe avocații trupei să îl dea în judecată pe designer, în decembrie 2018.

Răspunsul creatorului de modă a venit sub forma unei acțiuni în instanță, prin intermediul căreia a solicitat încheierea procesului. Argumentele reprezentanților lui Jacobs au fost legate de faptul că imprimeul și logo-ul trupei, care a devenit marcă înregistrată în 1992, nu sunt identice.

Citește și: Tolontan anunță o mișcare neașteptată la Pro TV: după 25 de ani, celebrul Costi Mocanu părăsește stația

Aceștia au mai susținut că nu există motive pentru a intenta o acțiune în instanță, de vreme ce nici cuvântul "Nirvana", nici ochii în formă de "x" nu apăreau pe articolele vestimentare, ele fiind înlocuite de cuvântul "Heaven" și de literele "M" și "J". De asemenea, avocații creatorului au susținut că Nirvana L.L.C. - compania care administrează drepturile de autor pentru trupa americană - nu ar fi, de fapt, cea care deține legitim logo-ul "Happy Face" și că Marc Jacobs nu s-ar face vinovat de plagiat.

Marc Jacobs, născut pe 9 aprilie 1963, este un renumit designer american și proprietarul brandului care îi poartă numele. Marc Jacobs a câştigat, de-a lungul timpului, admiraţia tuturor editorilor de modă din întreaga lume. El şi-a pus semnătura nu numai pe colecţii vestimentare, ci şi pe linii de accesorii, parfumuri. De asemenea, el a creat o linie de accesorii pentru câini numită Bark Jacobs. Creatorul s-a aflat timp de 16 ani la conducerea casei Louis Vuitton, o marcă extrem de profitabilă, care contribuie din plin la succesul financiar al grupului LVMH, lider mondial pe piaţa produselor de lux. În 2013, Marc Jacobs a luat decizia de a părăsi casa Vuitton pentru a se ocupa de propriile afaceri şi pentru a pregăti lansarea la bursă a propriei mărci.

13 mar 15:16
Comentarii